Központi épület: 1085 Budapest, VIII. Üllői út 26 | Központi telefon: 459-1500 | Heti hírlevél: Adja meg címet a fel/leiratkozáshoz!

A rendszeres csokoládéfogyasztás felére csökkentheti a koraszülés kockázatát

Édes felfedezés ez minden kismamának: a várandós nőknek mostantól tökéletes kifogásuk van arra, hogy engedjenek a kísértésnek, mert a kutatások szerint a csokoládé a mamának és a babának is jót tesz.

A rendszeresen csokoládét fogyasztó terhes kismamákban a kutatás szerint kisebb valószínűséggel alakul ki preeklampszia. A Nagy-Britanniában a koraszülések egyik leggyakoribb okának számító preeklampszia évente 70 ezer brit kismamát érint, és közel ezer csecsemő, valamint tíz édesanya éltét követeli. A preeklampszia magas vérnyomással jár, ezen kívül görcsöket, vérrögök kialakulását, májkárosodást és veseelégtelenséget is okozhat.

Az Annals of Epidemiology szakfolyóirat cikke szerint azonban a Yale Egyetem kutatói 2500 nő étrendi szokásainak megvizsgálása után arra az eredményre jutottak, hogy a több csokoládés desszertet fogyasztó nők esetében kisebb volt a szövődmény kialakulásának valószínűsége. Ennek oka vélhetően az, hogy a kakaóban lévő keserű ízű vegyület, a teobromin a vérerek tágulásának elősegítésével stabilizálja a vérnyomást.

A kutatók ugyanakkor azt is hangsúlyozták, a vizsgálat nem határozta meg, hogy az eredmények az étcsokoládéra korlátozódnak-e. Egyes kutatások szerint a tejcsokoládé és a fehér csokoládé nem rendelkezik ezekkel a jótékony tulajdonságokkal, mert több cukrot tartalmaznak, és alacsonyabb bennük a kakaóban lévő, betegség ellen ható flavonoidok mennyisége.

A vizsgálatot készítő szakemberek arról számoltak be, hogy a heti három adagnál több csokoládét fogyasztó nők esetében a preeklampszia kockázatának 50 százalékos, vagy ennél is nagyobb arányú csökkenését tapasztalták. A rendszeres csokoládéfogyasztás védőhatása az első és a harmadik harmadban azonos mértékű.

Svéd kutatók tavaly azt mutatták ki, hogy a legalább hetente kétszer csokoládét fogyasztó szívroham-túlélők esetében közel 70 százalékkal csökkent a szívroham eredetű halálozás kockázata. 2008-ban pedig a Georgetown Egyetem szakértői kiderítették, hogy a csokoládéban található egyik vegyület kulcsfontosságú szerepet játszhat a béldaganatok visszaszorításában. A természetesen előforduló vegyület mesterségesen előállított változatának tesztelése során kiderült, hogy felére csökkenti a daganatok növekedésének ütemét, miközben érintetlenül hagyja az egészséges sejteket.

Forrás: lifenetwork.hu


Semmelweis Színes Print This Post Nyomtatás az oldal tetejére A lap tetejére vissza Vissza az előző lapra



SEMMELWEIS SZÍNES
hírek, érdekességek az orvostudomány,
az egészségügy és a kutatás világából



umft
  • Oktatás

  • Betegellátás

  • Kutatás & Fejlesztés

  • Központi Tartalom

  • Hallgatói Élet








  • Az Egyetemről

  • Galéria

    022 IMG_0149 IMG_9729 large-43 sembal.jpg (124) large-67 large-48 IMG_8709

    Hírarchívum